بهترین برند سرور | مقایسه سرور های DELL و HPE

بهترین برند سرور | مقایسه سرور های DELL و HPE 1

خرید سرور (Server) از بهترین برند همواره یکی از چالش های هر کسب و کار موفقی ست و با توجه به فراوانی برند ها، اولین سوالی که به ذهن مسئول تجهیزات شبکه و حتی مدیر کسب و کار می رسد این است که: بهترین مارک سرور چیست؟ بنابراین در ادامه به معرفی چند مورد از محبوب ترین سرور ها از نظر قیمت و کارایی خواهیم پرداخت.

محبوب ترین برند های سرور

گرچه سرور مناسب برای هر کسب و کاری متناسب با کاربرد و بودجه ی مدنظر، در مقایسه با کسب و کار دیگر متفاوت است، در ادامه پر فروش ترین سرور های هر برند را ذکر خواهیم کرد:

  1. سرور های برند HP

در حال حاضر سرور های HP ( Hewlett Packard Enterprise ) به دلیل ویژگی های بی نظیری که در مقایسه با دیگر برند ها دارند، عنوان پر فروش ترین برند سرور در رتبه ی اول را از آن خود کرده اند.

  • سرور HPE DL380

این سرور دو یونیته در کنار سخت افزار قوی و به کارگیری بالا ترین میزان ظرفیت Ram، Hard از بروز ترین فن آوری ها همچون پردازنده های هر دو نسل، کارت گرافیک های نسل جدید، 24 اسلات Ram و بسیاری موارد دیگر نیز پشتیبانی می کند.

بهترین برند سرور | مقایسه سرور های DELL و HPE 3

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرور HPE DL380 کلیک کنید.

  • سرور HPE DL580

این سری از سرور علاوه بر کارایی، توسعه پذیری و مقیاس پذیری بالا تر نسبت به سری های قبلی، از قدرت پردازشی بهتری نیز برخوردار است. همچنین وجود ویژگی هایی مانند پشتیبانی از ماژول های تخصصی، پردازنده های مقیاس پذیر، ابزار های مدیریتی و تکنولوژی های امنیتی و عملکردی این مدل را منحصر به فرد کرده است.

 

بهترین برند سرور | مقایسه سرور های DELL و HPE 5

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرور HPE DL580 کلیک کنید.

  1. سرور های برند Dell

سرور های برند Dell که در حال حاضر با نام Dell EMC شناخته می شوند نیز در رده ی محبوب ترین سرور ها قرار دارند که در زیر دو مورد از پرفروش ترینِ آن ها را معرفی کرده ایم:

  • سرور Dell R430:

 در میان سرور های رکمونت برند Dell، سرور R430 یکی از محبوب ترین سرور ها شناخته شده است که با وجود تک یونیته بودن، 12 اسلات رم داشته و می توان گفت که از نظر پردازنده مشابه سرور R730 می باشد.

  • سرورDell R740:

این سرور به دلیل پشتیبانی از Hard Disk ها در حجم بالا تا ظرفیت 16 ترابایت، پشتیبانی از کارت های HBA و 4 پورت شبکه یکی دیگر از مدل های محبوب این برند محسوب می شود.

 
 مقایسه سرور های DELL و HPE

سرور های HP و DELL را از دیدگاه های متفاوتی می توان مقایسه کرد که ما آن ها را مطابق بر فاکتور های اصلی زیر مورد بررسی قرار می دهیم:

بهترین برند سرور | مقایسه سرور های DELL و HPE 7

  1. قابلیت اطمینان
  • سرور HP: سیستم های اچ پی از طریق هشدار به مدیر شبکه، قطعاتی که احتمال دارد به زودی خراب شوند را اعلام می کند و این امر موجب می شود قطعات قبل از ایجاد اختلال، تعمیر یا حتی تعویض شوند.
  • سرور DELL: با اینکه هشدار خودکار توسط سرور ارسال مقدور نیست، هاست های سرور دل به صورت مداوم آپدیت می شوند تا باگ های نرم افزاری به حداقل برسند.
  1. قیمت
  • سرور HP: سرور های اچ پی از نظر قیمتی انعطاف پذیری بیشتری داشته و لوازم یدکی این سرور ها به دلیل وجود نمایندگی های متعدد معمولا به آسانی قابل دسترسی هستند.
  • سرور DELL: قیمت سرور های دل معمولاً انعطاف پذیری کمتری داشته و در یک رنج قیمتی قابل پیش بینی هستند اما لوازم یدکی این سرور ها معمولا به آسانی یافت نمی شود.
  1. ابزار های مدیریتی

ابزار مدیریت پهنای باند در سرور های hp، iLO بوده و در سرور های DELL، iDRAC می باشد و می توان گفت به دلیل پیاده سازی IPMI هر دوی آن ها در پشتیبانی از HTML5 عملکرد تقریباً مشابهی دارند  اما طبق تحقیقات انجام شده، سرور های HP توانایی پشتیبانی بهتر از ابزار های مدیریتی را نسبت به سرور های DELL داشته اند.

بهترین مرکز خرید سرور

همانطور که در این مطلب گفتیم، سرور های برند اچ پی و دل هر دو از بهترین برند های سرور محسوب می شوند اما از نظر کیفیت ساخت، قیمت، قابلیت اطمینان و…  با یکدیگر تفاوت هایی دارند که ما به صورت خلاصه به ذکر آن ها پرداختیم. اما در انتها طبق تحقیقات انجام شده، می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که سرور های برند hp هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری بهتر از سرور های دل هستند اما اگر همچنان در زمینه ی انتخاب یا خرید سرور متناسب با سازمان خود نیاز به راهنمایی دارید، کارشناسان کاوش پردازان برسا با ارائه ی مشاوره ی تخصصی و کاملاً رایگان آماده ی خدمت رسانی به شما همراهان عزیز می باشند که می توانید با مراجعه به سایت کاوش پردازان برسا علاوه بر مطالعه ی هزاران مقاله ی تخصصی دیگر، از قیمت روز انواع سرور های hp، dell و… نیز با خبر شوید. همچنین اگر سرور پر قدرت و محبوب دیگری می شناسید که ما در این مطلب به آن اشاره ای نکرده ایم و انتقاد یا پیشنهادی دارید، خوشحال می شویم در بخش نظرات آن ها را با ما در میان بگذارید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *